Wydawca treści

Deklaracja dostępności.

Powiatowy Urząd Pracy w Bytomiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Bytomiu.

Data publikacji strony internetowej: 25.03.2015 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Wymagania, które nie zostały spełnione:
  • Dokumenty pochodzą z różnych źródeł, są często bardzo obszerne i zostały wytworzone często w innych jednostkach co uniemożliwia wpływ na ich kształt oraz treść.
  • Brak dostępności języka migowego.
  • Dokumenty nie mają dowiązanych etykiet tekstowych.
  • Zdjęcia nie mają tekstów alternatywnych.
  • Część tekstów znajdujących się na stronie nie posiada odpowiedniej hierarchii nagłówków oraz odpowiedniego wyrównania tekstu.
 
Oświadczenie sporządzono dnia: 27.04.2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Komórką kontaktową jest Dział Administracji i Zamówień Publicznych, pokój nr 3 - Informatycy. Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu 32 81 02 222 lub pod adresem e-mail: urzad@pupbytom.com.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Można kontaktować się również listownie na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Bytomiu, ul. Łagiewnicka 15, 41-909 Bytom.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
 
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Bytomiu mieści się przy ul. Łagiewnickiej 15. Dla klientów dostępne jest jedno wejście do budynku. Wejście nie posiada barier architektonicznych. Prowadzi do niego także pochylnia dla osób poruszających się na wózkach.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek wyposażony jest w windę, umożliwiającą dostęp do wszystkich kondygnacji. Szerokość korytarzy umożliwia poruszanie się osobom na wózkach. Na parterze budynku w segmencie A znajduje się toaleta przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Urząd posiada pochylnię oraz szyny jezdne, dzięki którym osoba niepełnosprawna może dostać się na parter budynku. Informacja o rozkładzie pomieszczeń zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy (tablica informacyjna oraz wsparcie pracowników). W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez wsparcie pracowników Urzędu. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
 
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacja dla osób niesłyszących i słabosłyszących
Osoby niesłyszące i słabosłyszące, które znają polski język migowy (PJM) i które chcą uzyskać informacje o rynku pracy mogą skorzystać z usługi: MIGAJ Z KONSULTANTEM ZIELONEJ LINII.
Usługa dostępna jest od poniedziałku do piątku po uprzedniej rezerwacji terminu.
Więcej informacji na temat skorzystania z usługi.
 

Informacje o publikacji dokumentu